PPC Reklama, Platba za proklik

Platba za proklik (PPC) je v podstatě vaše reklama ve vyhledávačích. Namísto placení za počet zobrazení příslušné reklamy (platíte za počet lidí, kteří si reklamu prohlíželi), platíte pouze v případě, když někdo klikne na vaši reklamu, která se potencionálnímu zákazníkovi při vybraných klíčových slovech, zobrazuje. Proto se tento druh reklamy označuje termínem „Pay Per Click“ (PPC).

Vaše reklamy se zobrazují ve sponzorovaných výpisech renomovaných vyhledávačů jako jsou Seznam nebo Google. PPC reklamy jsou textové nebo obrazové reklamy ve vyhledávačích, které jsou často označovány jako sponzorované odkazy. Většina vyhledávačů s platbami za kliknutí pracuje na bázi aukčního systému, který nabízí aukce cen prokliků, s následujícími zásadami:

Nejprve vybereme klíčová slova / fráze, které chcete použít a která se vztahují k nabízenému produktu nebo službe. Zvolíte si výši částky, kterou jste ochotni zaplatit pokaždé, když někdo klikne na vaši reklamu. Můžete si zvolit více než jednu vyhledávací frázi - například pokud prodáváte ručně malované hrníčky, můžete nabízet fráze jako „malovaný hrníček“, „koupit malovaný hrníček“ a „ručně malované hrníčky“. Zároveň sledujete, která klíčová slova / fráze jsou pro potencionální klienty zajímavé, přinášejí více kliků a zároveň kolik z vybraných slov / frází vám přineslo nejvíce tržeb.

Platíte, pouze pokud uživatel ve výsledcích klikne na váš odkaz. Platíte pouze za výsledek. Úspěch kampaně PPC je často dán odhadem průměrné ceny za kliknutí zaplacené za každého návštěvníka. Proto by měly být prováděny analýzy ke snížení celkových nákladů na kliknutí. Toho je obvykle dosaženo nalezením a následným nastavením rozpočtu k jednotlivým klíčovým slovům / frázím, které jsou méně nebo naopak více populární a přispívají méně nebo naopak více k nárůstu tržeb.

Při nastavení a měření úspěchu kampaně PPC by se vždy musí brát v úvahu faktory jako je např. míra konverze. Čili, jak moc daná reklama přispěla k nárůstu tržeb. Reklama by samozřejmě měla být účinná při generování prokliků, ale nemusí dosahovat požadovaného nárůstu vašich tržeb. Proto je míra konverze jedním ze základních parametrů, které se po nastavení a spuštění reklamy sledují.